24.08.2015

Обзор квеста Титаник

Цей огляд буде написано українською, оскільки день, коли ми ледь не потонули в Титаніку, припав на двадцять четверту річницю Незалежності України.

Зазвичай ми дістаємося кімнат ввечері, коли всі команди вже встигли подолати пастки, розставлені авторами у квест-кімнатах (цьому є раціональне пояснення: ми просто хочемо бути впевнені, що з кімнати взагалі можна вибратися). Але у свято все мало бути трохи інакше, тому ми відійшли від традиції, і об 11:03, подивившись парад, і піднявшись один квартал по Прорізній, вже очікували на початок гри у дворі по вулиці Пушкінській, 10. Якщо раптом вам не вистачатиме затишку в центрі Києва, спробуйте завітати в цей двір. Справа не в маленьких арках, і навіть не у круглому закинутому фонтані посередині скверу у дворі: очікуючи, поки збереться команда, впродовж п'яти хвилин майже не було чути шуму машин та розмов перехожих. І це - найкращий спосіб налаштуватись на проходження квесту в кімнаті. 

Kadroom - саме так називається проект, автори якого втілили неймовірну кімнату «Титанік» у життя - є по-своєму унікальним. Справа - в людях, які створили гру: зазвичай квест-кімнати створюють ті, хто має великий досвід в розробці технологічних дизайнів, електроніки, вихідці з середовища автомобільних та пішохідних квестів тощо. У випадку з Kadroom за справу взялися люди з особливим баченням того, як має виглядати квест. І, наскільки нам відомо, на сьогодні це унікальна для Києва команда, бо автори є розробниками комп'ютерних ігор. І, якщо ви хоч раз грали у комп'ютерний квест, ви напевно знаєте, що в такій грі кожна деталь буде продуманою і вивіреною до останнього штриху, будь то колір лампочки на перемикачі або кількість рухів, яку треба зробити, щоб подолати те чи інше завдання. Побувавши в «Титаніку», ми можемо впевнено сказати: це кімната, в якій втілено найкраще, що ви бачили в комп'ютерній грі. 

Перше, що вразило, - це місце оператора: ви бачите його, щойно потрапляєте всередину. На перший погляд це - кабіна літака на двох пілотів (а може й капітанський місток? – жодного разу не бував у такому). Два великі монітори з картинкою усіх камер в кімнаті, а посередині - справжній пульт керування, з безліччю перемикачів, кнопок та сигнальних елементів. По секрету нам сказали, що серед цих кнопок є навіть така, що може одним рухом зупинити все-все-все у кімнаті, тож коли за нами зачинялися двері, ми відчували себе у повній безпеці, оскільки знали, що тендітні дівчата, які проводять для нас гру, в будь-яку мить зможуть нас врятувати з корабля, що наразі буде тонути разом з нами.

Друге, що маємо обов’язково відзначити – це «справжність» всього, що є в кімнаті. Металеві елементи важкі та міцні, електричні кабелі – у старомодній ізоляції з тканини, паровий двигун – дійсно рухає корабель і дійсно паровий. І, мабуть, вже не є великою таємницею, що кімната зсередини цілком обшита металом: від цього навіть здається, що в кімнаті відчуваєш запах машинного відділення теплохода.

Також кімната має must-have приладдя у вигляді рятівних жилетів. Командою Questgames давно підмічено, що успіх кімнати ледь не на половину залежить від того, чи є якийсь одяг або речі, щоб їх можна було одягти на себе і сфотографуватись. У «Титаніку»  з цим все добре: рятівних жилетів вистачило на всіх.

Щодо загадок, то можна впевнено сказати, що вони цілком логічні. Нам вдалося вийти досить швидко і всього з однією підказкою (да і ту можна не рахувати: ми були в стані афекту від побаченої краси, тож мали право один раз недодивитись). Ніякі спеціальні знання вам не знадобляться, а всі необхідні довідники або допоміжні предмети завжди під рукою (не повторюйте нашу помилку, намагаючись в пошуках необхідного предмету розгвинтити голіруч систему водопроводу, - там і правда нічого корисного немає). Загалом «Титанік» - це та кімната, в якій можна відчути задоволення від самостійного рішення загадок як досвідченим гравцям, так і новачкам.

Після виходу дуже хотілося продовження. Автори Kadroom обіцяють, що наступні їх кімнати відкриються вже у найближчий місяць-два. Це також будуть кімнати за мотивами фільмів. Сподіваюсь, нас запросять на презентаційні ігри, щоб ми якнайшвидше змогли отримати задоволення і нові емоції. Ну і, звичайно, підготувати огляд для наступних гравців :)

(c) QuestGames