;
ukr
Показати всі результати
Як відкрити успішну квест-кімнату

Останнім часом все популярнішим і моднішим стає вже добре відомий у світі вид інтелектуальних розваг - квест-кімнати, квеструми або escape rooms, як їх називають на Заході. Якщо ви потрапили в цей розділ - то, мабуть, вже приблизно розумієте, що вони з себе представляють і тепер у вашій голові починає з'являтися купа питань “Яке приміщення зняти? Які теми квестів цікаві? Скільки грошей витрачати на сайт? Чи варто відкриватися по франшизі чи самостійно? Всі вони зрештою зіллються в один єдиний - "Що потрібно щоб відкрити успішний і прибутковий квест?"

Працюючи по всій Україні, команда Questgames бачить безліч нових проектів, а також всі помилки, яких би могли уникнути їх власники, маючи потрібну інформацію про особливості цього ринку. Сподіваємося, що вона прояснить всі основні моменти, пов'язані із запуском квестів і застереже хоча б частину типових помилок.

У ній ми постараємося якомога детальніше розібратися в питаннях, які вам належить вирішити, перш ніж поринути у цей захоплюючий бізнес, просочений атмосферою загадок, адреналіну та 60 хвилинних пригод.

Ми не претендуємо на те, що все викладене нижче єдино вірне і обов'язково до виконання)). Це лише рекомендації щодо вибору правильного шляху розвитку, засновані на нашому аналізі ринку та процесів, що протікають на ньому.

Отже, давайте зробимо невеликий зміст ключових тем, які ми торкнемося:
- Оформити необхідні документи та знайти відповідне приміщення.
- Визначити тематику кімнати
- Знайти потрібних фахівців
- Назва, легенда та презентаційні матеріали, як найважливіші якорі при виборі клієнтом кімнати
- Лідогенерація чи стратегія залучення клієнтів.
- Орієнтовна вартість відкриття квест-кімнати
- Декілька порад майбутньому власнику квеструму

Для початку, як і в будь-якій справі, ви повинні оформити всі необхідні дозвільні документи.
Після того, як впораєтеся з цим завданням – вам необхідно знайти підходяще приміщення під ваш майбутній проект. Тут варто зупинитись на наступних моментах:

- Кількість кімнат, які ви плануєте відкрити за однією адресою
- Географічне розташування
- Технічні нюанси приміщень

Для того, щоб бізнес дійсно приносив гроші, а не просто перекривав поточні витрати на оренду, оплату комунальних послуг та зарплату персоналу – в одній локації має бути не менше 2 діючих кімнат. Оптимально - якщо 3-4, але це спричинить значне збільшення стартового капіталу. Розмір однієї кімнати коливається в середньому від 15 до 30-60 кв.м, отже, враховуючи зону ресепшену та туалету, потрібно не менше 100-120 кв.м площі. Бажано, щоб кожен квеструм містив щонайменше 2х кімнат із переходом.

Як правило, локації тяжіють до центру міста, а точніше до зосередження транспортних вузлів, даючи можливість дістатися гравцям не лише на власному авто, а й громадським транспортом, що загалом розширює аудиторію. Тим не менш, є успішні квест-кімнат, розташовані у віддалених спальних районах. Важко виразно сказати що важливіше: з одного боку людям простіше добиратися до центру, з іншого - це виллється у дорожчу оренду. Причиною хорошої відвідуваності віддалених кімнат у результаті є їх якість - за достатньої кількості аудиторії повноцінно працює "сарафанне радіо".

І тут ми вперше акцентуємо на головному факторі успішності кімнати – її якості. Без нього вашу кімнату ніхто не порекомендує, а значить – не чекайте стабільного потоку клієнтів незалежно від розташування.

Як мінімум, 60%-80% квеструмів розташовані в підвальних та напівпідвальних приміщеннях. У цьому є плюси, так і мінуси. з плюсів варто відзначити:

- оренда дешевше
- можливість орендувати приміщення БЕЗ ОПАЛЕННЯ.

Через вартість теплоносіїв - опалення в нежитловому фонді досягає просто космічних цифр, які в кращому випадку - з'їдять хорошу частину прибутку. Оскільки підвали з усіх боків оточені землею – вони за визначенням теплі та опалюючи їх електрикою – ви заощадите пристойну суму.

з мінусів:

- як правило комунікації дуже старі і дуже зайвим буде переконатися в їх надійності, щоб усі ваші плани за день до відкриття не зіпсував якийсь прорив водопроводу або не дай Боже - каналізації.
- якщо підвал старий - можлива наявність гризунів, яких вам належить вивести.

Останнє, про що хотілося б сказати у цьому розділі – як легко вас знайти. Практика показує, що це практично не впливає на висновки гравців про кімнату. Знову ж таки - у результаті все вирішить якість, емоції від проходження кімнати, в яку вони йдуть.

Торгова марка та фірмовий стиль

Отже, документи підготовлені, приміщення обрано, тепер настав час визначити, чи будете ви відкриватися як незалежний бренд, як частина франшизи, або заручитеся підтримкою великого гравця на ринку, зберігши повну або часткову індивідуальність бренду.

На етапі створення торгової марки ми не рекомендуємо робити дорогі веб-сайти. За великим рахунком, сайт можна взагалі не робити, достатньо придумати назву, логотип і створити групу в спільноті. Зробити сайт – це лише мала частина роботи та витрат, найголовніше для вас буде – сео просування. Враховуючи нинішні тарифи близько 3-х тисяч гривень на місяць, а так само правила Google, за якими він не дасть сайту, молодше півроку пробратися в топ - з нього не буде взагалі ніякої користі, тобто замість вкладень додаткових 25-35 тисяч гривень у кімнату - ви їх просто викинете.

Натомість, без жодних додаткових вкладень - ви можете розміститися на порталі Questgames, запустити рекламу в соцмережах і відразу ж почати свої продажі. Роль подібних сервісів зі збільшенням кількості квеструмів постійно зростає, вони постійно розвиваються, роблячи процес вибору, бронювання простіше, поінформованість про якість кімнат - вище, а кількість різноманітних інструментів продажу - ширше. поточних витрат - саме час придбати сайт і почати його просувати.

Хороший приклад такого проекту – Factory Play. Хлопці заощадили на сайті, створивши лише спільноти та розмістивши кімнати на Questgames. Натомість вони вклали гроші у створення чудового хорору Морфій, ґрунтовно зайнявши цю нішу. Друга їхня кімната “Хостел” не просто не поступилася, а й значно підняла планку якості, поставлену їхньою першою кімнатою. Далі була переробка та запуск фактично нового квесту Морфій 2.0. Стабільна завантаженість цих кімнат, навіть у такому конкурентному регіоні, як Київ показує, що завжди треба наголошувати на якості кімнат.

Асортимент безкоштовних інструментів продажу дозволяє не вкладаючи в сайти, купівлю франшизи та інші витрати відразу ж розпочати продаж.

Здається, організаційні питання здебільшого вирішені - можна переходити безпосередньо до вирішення виробничих завдань.

Ігри розуму чи розробка кімнати.

Порівняно з цим завданням - усі попередні, мабуть, вам видадуться просто розминкою. Які теми цікаві, скільки має бути загадок, звідки взяти ідеї та кому, зрештою, це все втілити в життя? Всі ці питання одночасно навалюються на вас, як тільки ви сідаєте обговорювати свій перший квеструм. Спробуємо докладно у всьому цьому розібратися.

Вибираючи ім'я кімнати - пам'ятайте, що саме за нього в першу чергу чіпляється погляд потенційного гравця і від того, чи зачепиться він- багато в чому залежить, чи стане ваш квест для нього наступним.

- Перший – використати ходову, розкручену кимось тему: Шерлок Холмс, Гаррі Поттер, Да Вінчі. По суті це назви, чуючи які у людей спливають цілком певні, інтригуючі асоціації, які грають на бажанні поринути в атмосферу магії, інтриг або винаходів відомих особистостей та історій.
- Другий - придумати помітне, що інтригує саме собою назву. Хороші приклади – Проект Genesis, Музей неможливих фігур, Ціна безсмертя тощо. .

Для більш старих, а головне - компаній, що добре зарекомендували себе, назва стає менш важливою, оскільки, якщо смм і маркетолог правильно підігрівають інтерес аудиторії - гравці просто чекають на їх нову кімнату, і не важливо як її назвуть, якщо вона під емблемою улюбленої компанії . Наприклад, змінюючи в назві своїх телефонів тільки одну цифру всім відома "яблучна" компанія тільки подвоює продажі з кожною моделлю.))

Тепер ми переходимо до розробки сценарію та логічного “скелета”. Якщо пофарбувати стіни, укласти проводку - ви зможете і самі, то на цьому етапі - рекомендуємо залучити спеціаліста з досвідом проведення квестів (автоквести, вело-б піші квести і тп) Ми пройшли достатню кількість кімнат і постійно спостерігаємо за відгуками на порталі. Як правило, загальним у відгуках про всі кімнати, власники яких, мають відношення до квестів і написали сценарій самі, або написані залученими квестерами є те, що всі вони логічні, а значить команда може пройти її у відведений час не просячи підказок. Повірте, це величезний плюс - ринок розвивається, досвід команд росте і це просто чудове почуття, коли ти самостійно вибираєшся, без жодної підказки оператора. Можете бути впевнені, що вас рекомендують і така команда приведе вам ще кілька.

З іншого боку в кімнатах, де власники, або залучені сценаристи пишуть квест на підставі проходження в минулому комп'ютерних квестів та їхнього особистого суб'єктивного бачення, часто підмінюється поняття логіка на інтуїцію. Логічного зв'язку між підказкою та рішенням просто немає, чи заснована суто на інтуїції. У цих квестах часто небагато загадок і більшість часу команда не вирішує, а просто “тупить”. Ми вважаємо, що оптимальна кількість загадок у годинниковому квесті 8-15. При розробці так само варто врахувати, що потрапляючи до нового приміщення команда завжди витрачає 3-5 хвилин тільки на те, щоб озирнутися і чим більше у вас кімнат – тим менше часу у команди буде безпосередньо на рішення.

Далі, смачні загадки потрібно обернути у відповідну обгортку антуражності та технічної реалізації. Тут, безумовно, від висоти поставленої планки багато в чому залежатиме реакція людей і якщо це не команда, яка грає не вперше - вони обов'язково зрівняють її з тими, в яких вже були і якщо ваша не дотягне до їхнього рівня - ну тоді сподівайтеся, що у вас були ну дуже круті завдання та адекватна ціна. Інакше нових відвідувачів вони не згенерують.

На цьому етапі всі стикаються з величезною проблемою нестачі кваліфікованих кадрів. Ми особисто зіткнулися в рамках нашого проекту “Izoляція” при переробці кімнати “Таємниці Да Вінчі” для продажу партнерам в Ізраїль у новому форматі “дуель” Дуель - це дві ідентичні кімнати, де команди повинні не просто вийти за 60 хвилин, але й випередити суперників у сусідній кімнаті.

Перш, ніж ми знайшли відмінного фахівця з електроніки, було витрачено близько 8-10тис. і близько місяця часу на тестові замовлення десь у чотирьох "фахівців"

У результаті ми отримали чудовий результат і успішно виконали наші зобов'язання.

Приблизно зі схожими ситуаціями ви, ймовірно, зіткнетеся і у виборі дизайнера, монтажника, мебляра і бутафора ... при чому з неймовірним розкидом цін на ту саму роботу. Тож рекомендуємо зайнятися питанням підбору персоналу якомога раніше. Для всіх консультацій з цих питань пишіть на нашу скриньку info@quetsgames.com.ua. Будемо раді допомогти.

Ще момент: продумуючи дизайн варто заздалегідь вибрати кілька "фішок", які будуть акцентами при підготовці ваших фотоматеріалів для привернення уваги людей, оскільки фотографії розкиданих паперів на столі або замків, що висять, вже нікого не вражають.

Побувавши в Дніпрі ми нереально надихнулися особливістю їх квесткомнат, а саме - дуже продуманим музичним супроводом з великою кількістю аудіоефектів. Проектуючи квест не забувайте, що гарне озвучення посилює ефект занурення в рази.

Лідогенерація або стратегія залучення клієнтів та просування компанії.

Питання просування варто вирішувати задовго до відкриття. приблизно відразу після взяття в оренду приміщення, особливо, якщо ви плануєте запускати свою марку і розробляти сайт. Основними каналами залучення клієнтів у великих містах є пошукові системи, соцмережі, а також спеціалізовані ресурси на кшталт всеукраїнського порталу квеструмів Questgames.com.ua.

У межах кожного є свої важливі вимоги.

Пошукові системи
Щоб ваш сайт приваблював для вас клієнтів - він має бути не далі за топ20, бажано топ 5-10. При цьому, як писалося вище, Google не допустить ваш сайт у цю могутню купку раніше, ніж йому не виповниться хоча б 6 місяців, так що чим раніше ви почнете його просування – тим краще. Навіть якщо це буде просто сайт болванка - за 2-3 місяці будівництва ви значно просунетеся у видачі пошукових систем. Практика показує, що люди йдуть у кімнату не за крутістю та дизайном сайту, а лише заради емоцій у кімнаті. Ми рекомендуємо приступати до розробки сайту через 3-4 місяці після відкриття квеструм, вже ґрунтовніше ставши на ноги.

Завжди є контекстна реклама. Використовуючи цей метод просування будьте готові до пристойних витрат до первинного формування оголошень та вартості одного кліку на запит “квест кімната” близько 5 гривень. які абсолютно не обов'язково конвертуються в гравців. По суті це один із найдорожчих методів просування.

Блогери та ЗМІ
На перших етапах появи квест-кімнат власники активно просуватимуться шляхом замовлених оглядів у блогерів, а також популярних інтернет видань. Спочатку це давало позитивний ефект, але з часом це стало просто популяризувати ринок, але не залучати безпосередньо в кімнату, про яку був огляд. Огляди з певного часу перемістилися в рамки порталу, де гравець міг ознайомитися з оглядами багатьох кімнат в одному місці поряд з відгуками інших гравців.

Соціальні мережі 
Були і є добрими і порівняно недорогими джерелами клієнтів. Про те, як використовувати їх для лідогенерації, написані сотні статей та методи, викладені в них повністю актуальні в контексті квест-кімнат. Єдине, на що радимо звернути увагу – фотографування учасників. Придбайте якісну дзеркальну камеру, подбайте про гарне освітлення місця для фотографування та розміщуючи фото у себе на сторінках, повідомляйте поштою гравців. Люди будуть раді лайкнути вас і зберегти фото у себе на стіні, залишивши відгук про гру.

Розсилки 
Повідомляйте свою аудиторію про відкриття нових кімнат, акції та публікацію фото команд у спільноті. Тут, як і в питаннях смм, прислухайтеся до свого інтернет-маркетолога або почитайте статті з відповідної тематики.

Спеціалізовані квест-портали
З кожним місяцем все популярнішим серед гравців стає сервіс онлайн бронювання кімнат. У цьому немає нічого дивного: кімнат стає все більше – більше сайтів, у всіх своя система бронювання, свій дизайн, свої нюанси навігації.

Агрегатор бере на себе уніфікацію цього процесу, викидаючи все зайве і залишаючи найважливіші для гравця - назву, опис, адресу з умовами, а так само просту і зручну систему бронювання. Так само вони дають можливість прямо там же скористатися знижковими днями. Дні студенти, жіночі дні, щасливі дні - всі ці знижки можна отримати безпосередньо при безпосередньому бронюванні. Розміщення на такому ресурсі - одне з найоптимальніших рішень, оскільки розміщення зазвичай безкоштовно і портал бере свою невелику комісію тільки за залучених клієнтів, які забронювали гру через нього.

За своєю природою – він схожий на франшизу. Ви відразу потрапляєте в каталог, який займає топові місця за ключовими запитами, потрапляєте в розсилки його тисячних аудиторій і можете користуватися всім інструментарієм для продажу, що діє на ресурсі. При цьому не платіть ні за "вхід", ні за "вихід" із нього

Дуже важливим також є те, що тут можна почитати відгуки про кімнати, які дають набагато більш точне уявлення про той квест, який ви плануєте відвідати.

І ще одне.. Одним з найважливіших каналів, який буде давати вам хороший потік клієнтів завжди був і буде сарафанне радіо. На нього не вплине ані бюджет контекстної реклами, ані розсилки. Тут вирішує якийсь післясмак після квесту, суміш з якості кімнати, обслуговування та вартості гри. Потрібно намагатися створити оптимальний коктейль і тоді потік бажаючих отримати добавку – вам забезпечений.

Якою мовою Ви бажаєте переглянути наш сайт?